sâmbătă, 17 iulie 2010

Chec cu nuci si curmale



Inainte de a pleca in concediu, am facut un drum la Satu Mare. Lucica nu era acasa, dar matusa mea Tina, statea pe baricade. Normal ca am facut o prajitura, sa-i duc, chiar daca nu din cele care-i plac foarte mult ( cele cu crema ), si spre surprinderea mea, a fost incantata. Ea care pana nu demult, daca gusta la mine o prajitura ( eu nu le fac foarte dulci ), comenta de fiecare data: " da n-ai mai avut zahar sa mai pui " sau " e buna, dar daca puneai un pic de crema, era si mai buna ", de data asta mi-a spus ca nu-i mai plac asa de tare prajiturile cu crema, si ca asta e foarte buna.
Reteta e din carticica mea din Austria, cea cu multe prajituri gen chec.

- 100 g curmale fara samburi

- coaja rasa de la o portocala

- 2 plicuri de ceai negru

- 100 g unt moale

- 100 g zahar brun

- putina sare, as e de la mine

- 2 oua

- 2 linguri sirop de sfecla de zahar, eu l-am cumparat dein Germania, dar daca nu ma insel, in Iasi este la Gmarket

- 100 g faina, eu am pus 130 g

- 1 plic praf de copt

- 1 lingurita amestec de condimente ( scortisoara, nucsoara, ghimbir ) eu nu am pus

- 100 g nuci tocate

- 100 g stafide

- 8 jumatati de nuca

Curmalele, taiate marunt se amesteca cu coaja rasa de portocale, si se pun pe o farfurie. Se pun si plicurile de ceai, se toarna apa fiarta, si se lasa peste noapte. Data viitoare pun si stafidele aici. A doua zi se scurg si se pun pe servetel absorbant. Se incalzeste cuptorul si se pregateste tava.
Untul moale se bate cu zaharul, eu am pus si putina sare, se adauaga apoi ouale cate unul, apoi siropul de sfecla si se bate bine. Faina cernuta impreuna cu praful de copt si mirodeniile se adauga dintr-o data la acest amestec. Se adauga apoi, nucile tocate, stafidele si curmalele. Se toarna aluatul in tava si se orneaza cu jumatati de nuca. Se coace pana trece testul scobitorii. Daca partea de sus se coace prea repede, se acopera cu hartie de copt.
E foarte, foarte bun si aromat. Nu omiteti coaja de portocale, sub nicio forma.Ii da un gust exceptional.

Curmalele cu coaja de portocale si ceaiul.



Untul batut cu zaharul si sarea, si ouale adaugate pe rand.



Adaugat si siropul de sfecla de zahar.



Asta e siropul de sfecla de zahar.



Faina cu praful de copt.



Nucile, curmalele si stafidele.



Inainte de cuptor.



Checul gata. In spate se vede vacuta de pus lapte in cafea.



Si mai de aproape.



Din experienta mea cu checurile, pot sa va spun, ca daca pui mai putina faina, adica faci retete care prevad mai putina faina, checurile ies mai bune, nu sunt asa de indesate. Dar timpul de coacere creste, si trebuie sa le coci la foc mic, sa fi foarte atent ca daca se coace prea tare in partea de sus, sa-l acoperi.

13 comentarii:

  1. mda,si mie mi-ar lacea o feliuta caci imi plac mult checurile astea cu fructe uscate si oleaginoase.
    bine ai venit acasa,sper ca ai reusit sa rezolvi totul,iepu te saluta si te pupa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ha! Am ajuns prima! Am dreptul la o felie :) Hmm, curmale! Vai cat imi plac! Arata senzational, si recunosc ca e prima data cand vad curmalele intr-o reteta, nu ma refel la cele de salate de fructe sau ca decoratie, ci ca ingredient.

    RăspundețiȘtergere
  3. Alisuc, am lasat hartiile, doar saptamana viitoare vom fi gata.
    Kadi ma bucur mult, ca-ti place checul. Si mie imi plac mult de tot curmalele.
    Alisuc, Kadi, cu multa placere pentru voi, mai multe feliute.
    Multumesc mult pentru aprecieri.
    Pupam si noi Iepu cu drag, si va doresc amandurora, seara faina.

    RăspundețiȘtergere
  4. Micule tu esti o draguta ,o feliuta micuta si pentru mine pentru -ca eu sunt o pofticioasa si nu ma pot abtine cand vad asa bunatate la tine .Ma Bucur ca ai rezolvat prblemele si ca ai revenit.Te pup dulce.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nela draga, pentru tine tot checul cu mare placere. Mai ales ca pe tine incape lejer, si tot nu se vede.
    Te pup si-ti doresc o duminica superba.

    RăspundețiȘtergere
  6. si aluatul arata bine :))
    iar pateurile m-au dat gata. ghici ce incerc saptamana viitoare?

    RăspundețiȘtergere
  7. Ralu, esti draguta tare, multumesc mult.
    Pai, oare pateuri ?
    Te pup si-ti doresc o duminica placuta in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  8. Yvonne, arata superb si, dupa ingrediente, este si excelent la gust. Imi plac si mie curmalele si cred ca are un aer deosebit. Pentru ca-mi place tot ce faci si faci cu mult suflet, te invit la niste premii frumoase si haioase!

    RăspundețiȘtergere
  9. Elena, multumesc mult, esti o draguta, iar cuvintele tale imi fac mare placere.Iti multumesc, le voi ridica cu mare placere.
    O seara frumoasa sa ai.

    RăspundețiȘtergere
  10. tare fain checul asta, ma face sa ma gandesc la un chec pe care eu il ador, cel englezesc pentru ceai si la checul bunicutei mele cu nuci si fructe confiate. Te pupicesc si sa ai sa o saptamana minunata

    RăspundețiȘtergere
  11. Draga mea Yafa, ma bucur ca ti-am adus aminte de bunicuta ta, si ca-ti place checul.
    Te pup si eu cu drag si-ti doresc si eu o saptamana faina.

    RăspundețiȘtergere
  12. Ehhhh, as gusta si eu o felie, poate doua!!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Oana, pentru tine cu multa placere, cate feliute vrei.
    Te pup si-ti doresc o zi frumoasa.

    RăspundețiȘtergere