sâmbătă, 28 august 2010

Budinca de banane



Din primul moment in care am vazut reteta, am stiut ca va fi una castigatoare, pentru noi. Nu sunt o " descoperitoare " de retete noi, dar am un extra fler, in a le recunoaste dintre cele inventate deja, pe cele care sunt bune pentru noi. Mai dau si rateuri, as minti daca n-as recunoaste, dar de cele mai multe ori flerul meu functioneaza. Reteta asta am descoperit-o pe un blog amercian, si am fost foarte incantata de ea, si eu si Omul, si cine a mai gustat din budinca.

- 260 g paine briosa, se poate folosi cozonac, eu am pus cornuri din aluat de cozonac

- 4 oua

- 5 linguri faina, eu am pus 3 de faina si doua de amidon

- 150 g smanatana acrisoara, nu pentru frisca

- 400 ml+150 ml lapte

- 1 banana foarte coapta

- 8 linguri zahar normal

- 4 linguri zahar brun

- 3 linguri unt topit si racit, cam 50 g am pus eu

- coaja rasa de la o lamaie

- 1/2 lingurita scortisoara

- 1 1/2 lingurita rom

- cateva stafide

Stafidele se oun pentru cateva ore, sau o noapte, la inmuiat in rom. Painea se taie cubulete si se stropeste cu 150 ml lapte rece. Se bat ouale cu faina, amidonul, smantana, laptele, pireul de banana, zaharul alb, untul topit si coaja de lamaie. Eu am pus si putina sare. Se unge un vas rezistent la cuptor cu unt si se pun bucatile de paine in vas. Se pun stafidele scoase din rom, iar peste stafide se toarna amestecul de ou. Se preseaza usor bucatile de paine, ca se se umezeasca. Se presara cu scortisoara si cu zahar brun. Se toarna si romul in care au stat stafidele si se baga la cuptor.

painea taiata cuburi



stropita cu lapte si pusa in vasul de cuptor



cu stafidele



amestecul de oua, eu n-am mai topit untul



eu am pus si o banana taiata felii, dar nu era in reteta



inainte de cutpor, stropita cu rom, scortisoara si zahar brun



gata coapta, am lasat-o un pic cam mult, dar a fost ok



portia mea



de aproape




Foarte, foarte buna. Initial ma vrut sa fac eu si painea, dar n-am avut timp si am cumparat cornurile. Data viitoare fac eu si painea briosa.

16 comentarii:

  1. Tentanta,suna bine!si eu am fler la asa ceva!
    Week-end plăcut!

    RăspundețiȘtergere
  2. Hmmm, ce bunatate, sigur imi place!
    Mi-a placut chestia cu descoperitoarea!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Bucata aceea "de aproape "pot sa o iau eu?.............mmm......un deliciu.Pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Michelle multumesc, chiar e super buna.
    Mariana esti draguta, weekend placut sa ai si tu.
    Oana, de fiecare data ma faci sa zambesc, multumesc, te pup.
    Maria, cu multa placere pentru tine.
    Va pup pe toate si va doresc seara faina.

    RăspundețiȘtergere
  5. iar ai facut o bunaciune ,chiar ca ai fler!:)o seara placuta si multa odihna,stiu ca ai nevoie!

    RăspundețiȘtergere
  6. pare a fi delicioasa ! am s-o incerc si eu ,da'mai la toamna

    RăspundețiȘtergere
  7. Alison, Pansy multumesc.Sunteti tare dragute.Va doresc o duminica placuta.

    RăspundețiȘtergere
  8. Vai cat de bine poate sa arate!!!... Super Micule... Cat despre noi retete... numai din astea noi vad la tine... una mai buna ca alta... Te pup

    RăspundețiȘtergere
  9. Esti o dulce Felis, multumesc. Va pup si eu si va doresc duminica placuta in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  10. Tare bine arata budinca, felicitari!
    P.S. Portia mea unde-i? :P

    RăspundețiȘtergere
  11. Spre toata rusinea mea n-am mancat niciodata budinca din paine, a ta arata fenomenal si imi face pofta sa incerc. Pupicei si o saptamana frumoasa

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna, ai primit trei premii de la mine, te astept sa le iei. Te pup

    RăspundețiȘtergere
  13. Alex, multumesc.O portie mare pentru tine.
    Yafa te pup si eu.
    Miha multumesc mult, esti o draguta.
    Va pup pe toate si va doresc o saptamana minunata.

    RăspundețiȘtergere
  14. Habar n-am avut ca se poate face budinca cu paine/cozonac. Pare foarte buna! Ai niste premii si de la mine :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Kadia, si la mine e prima data cand am incercat asa ceva, dar tare buna e.
    Te pup si-ti doresc un weekend cat mai placut.

    RăspundețiȘtergere