duminică, 17 octombrie 2010

Chec cu ghimbir



Din lipsa de timp, dar din obisnuinta de a-i duce Lucicai aproape de fiecare data ceva dulce, am apelat la o reteta simplu de facut, dar cu un gust deosebit. Reteta, din carticica din Austria, de unde am facut destul de multe deja, si foarte bune.

- 125 g unt

- 90 g zahar

- 250 g sirop de agave

- 1 lingura gem de portocale, eu am pus doua

- 2 oua

- 125 ml lapte

- 125 g faina

- 1 1/2 lingurita praf de copt

- 1/2 lingurita bicarbonat

- 1 lingurita ghimbir macinat

- putina sare

- 125 g faina integrala

Untul, zaharul, siropul si gemul de portocale se pun pe foc si se lasa pana se topeste zaharul. Se ia amestecul de pe foc si se raceste. Ouale se bat impreuna cu laptele si se adauga la amestecul de mai sus. Faina, bicarbonatul, ghimbirul, praful de copt, si sarea se omogenizeaza. Se adauga si faina integrala. In acest praf, se adauga amestecul luat de pe foc si omogenizat ci laptele si ouale. Nu se insista foarte mult cu amestecatul, deoarece checul se va intari. Cu cat se amesteca mai putin, cu atat mai pufos ramane checul. Se toarna in tava unsa si tapetata, si se lasa la cuptor pana trece testul scobitorii.

ingredientele de pus pe foc



siropul de agave, eu l-am luat din Germania, dar am vazut si aici la magazinele naturiste



adaugate ouale batute cu lapte



fainile, bicarbonatul, ghimbirul, alea, alea



inainte de cuptor



alaturi de o cafea braziliana, multumesc mult Monica, esti o persoana deosebit de buna, te pup cu drag



de aproape



Parerea alor mei, a fost ca e tare bun si aromat, a mea deja o stiti, prajitura din paine.

12 comentarii:

  1. Micule trebuie sa aiba un gust deosebit.Cand mai ai timp sa faci atatea bunatati?Te pup dulce

    RăspundețiȘtergere
  2. Yvonne, foarte interesant si aromat trebuie sa fie! Numai ca eu cred ca acel sirop de agave nu prea am de unde sa-l iau. Nu l-am remmarcat pana acum, dar ii dau eu de capat!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred si eu ca a fost tare aromat, dar eu tot cu un capuccino l-as manca ;-)

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc tare mult pentru aprecieri.
    Nela, te pup cu mare drag.
    Stefania, grazie.
    Elena, daca gasesc iti cumpar eu, daca nu doar cand ajung in Germania.
    Liana, te astept cu drag la una, doua. trei felii de chec, cu capucino bineanteles.

    RăspundețiȘtergere
  5. eu deja cum am vazut postarea m-am gindit direct la "prajitura din piine".ce-as mai vrea si eu o felie din ea acum,stii ca mie imi plac piinicile"de genul asta!mai ales cu asa arome!

    RăspundețiȘtergere
  6. Merge perfect cu o ceasca de cafea.
    O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  7. Alisuc, cu multa placere te-as servi, cu cate prajituri de paine vrei tu.Pupam cu mult drag familia voastra draga.
    Maria, te astept cu drag la o cafea.
    Va pup si va doresc o zi frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  8. cum se cheama carticica din Austria? checul arata fenomenal de bine, iar cunoscand si eu niste retete cu ghimbir austriece, deja imi pot imagina gustul :)!

    RăspundețiȘtergere
  9. Zazuza cand ajung in SM iti scriu cum se numeste carticica.Iti multumesc pentru aprecieri.Esti o draguta.

    RăspundețiȘtergere