miercuri, 23 noiembrie 2011

Fursecuri austriece



Weihnachts Tazten chiar nu am stiut sa traduc de asta le-am spus asa cum le-am gasit pe situl sehr lecker.de. Nu m-am apucat inca de fursecarit dar astea mi-au cazut sub mana, si am fost curioasa. Tare bune au iesit.

Si sa nu pierd ocazia sa scriu si aici, feriti-va de un volovo negru cu numar de sibiu, arunca coji de portocale pe geam. Ce-o fi asa de greu in a le arunca la gunoi, nu inteleg, din pacate nici nu pot face mai mult decat atat in privinta lui.

- 200 g faina

- 150 g amidon

- 250 g unt moale

- 1 pliculet zahar vanilat

- 2 oua

- 200 g zahar era in reteta, eu am pus 170 g , dar tot prea dulci mi s-au parut, data viitoare pun 150 g

- 100 g migdale macinate

- putina sare

- coaja rasa de la o lamaie

- 160 g gem acrisor

- glazura de ciocolata

Untul moale se bate cu zaharul, vanilia, sarea si coaja de lamaie pana devine spumos. Se adauga pe rand cele doua oua, apoi faina amestecata cu amidonul. Apoi se pun si migdalele macinate. Se pune aluatul in posh cu ajutorul caruia se pun pe hartia de copt sin tava la distanta unele de altele. Se baga la cuptor si se lasa pana incepe sa li se maroneasca marginea. Reci se lipesc cate doua cu gem, apoi se glazureaza de catre cine vrea, cu ciocolata. Miculinul n-a vrut, asa ca eu doar le-am mazgalit. Sunt mai crocante pe margini si mai moi in mijloc. Daca le vreti foarte crocante se pune aluatul in posh apoi se baga la frigider, sau dupa ce s-au pus pe tava, se baga tava la frigider. Pentru consistenta mai moale, se coc fara a fi racite.

untul batut in care se adauga ouale pe rand



adaugata faina



puse si migdalele, am pus de ala cumparate de la Rewe gata macinate, data viitoare pun macinate de mine, chiar daca nu-a albe, ca-s cu coaja



in tava, pe hartia de copt



la racit pentru a fi lipite cu gem



gata lipite




si glazurate, trei imbracate in ciocolata, alea au fost cele mai bune, dupa mine



de aproape



si sectiune



glazura a fost cam moale dar atat de buna la gust

13 comentarii:

  1. Vai, ca bine mai arata!!!
    M-am ingragostit de bolul tau floare!!!E foarte frumos!
    Te pup!Alynusa

    RăspundețiȘtergere
  2. Dau la schimb biscuiti, pentru citeva fursecuri ciocolatoase... Mama, ce mi-as infige dintii intr-una...

    RăspundețiȘtergere
  3. ooo doamne,arata asa de fragede si de bune,am salvat reteta sa facem o tura pt Mos Niculae!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu sunt fan fursecuri :P
    Sunt minunate - dupa parerea mea pentru sarbatori :D
    Se pastreaza usor si poti sa le scoti de la rezerva cand ramai in pana!

    Ps - pentru glazurat imi permit sa iti dau o sugestie:
    ciocolata (cu diferite arome: cappuccino, amaruie, alba, etec...)topita pe baie de aburi si amestecata cu o lingura de ulei vegetal(pentru 100gr ciocolata). O pui intr-o punga, tai coltul de 1-2mm si gata! Se intareste imediat si ies niste dungi tare dragute :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce bine arata, as manca o farfurie intreaga! Cam cate ti-au iesit?

    RăspundețiȘtergere
  6. Hmmmm ce bine arata,arata pufoase rau, asa e?! Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc mult Alynusa, esti o draguta.
    Daniela atunci te astept la Mures cu biscuitii.
    Craita multumesc, ma bucur tare mult ca vrei sa le incerci, sunt foarte fragede.
    Alina, multumesc esti o scumpa.Da, se pastreaza bine de tot, daca te abtii.Mersi pentru sugestie, asa am sa fac la urmatoarele.
    Alexandrina, multumesc mult.Din pacate nu le-am numarat dar au iesit destul de multe.
    Asa e Adela, multumesc tare mult.
    Va pup cu mult drag si va doresc o zi minunata.

    RăspundețiȘtergere
  8. ma servesc cu un fursec care arata super si inca odata ma bucur ca in Thailanda ,in special in Bangkok,nu poti arunca macar un muc de tigara pe strada.oare cat de copilul junglei sa fii ca sa deschizi geamul masinii si sa arunci tot ce nu iti trebuie pe strada?
    pupici

    RăspundețiȘtergere
  9. Dia cu multa, multa placere te-as servi.
    Sarah, cu drag iti ofer cate fursecuri doresti tu.Da din pacate sunt multi care fac asta.Si ce ma intristeaza cel mai tare e ca vad multi tineri care fac chestia asta, deci viitorul suna sumbru.
    Va pup cu drag pe amandoua si va doresc o zi faina in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  10. Vai dar ce ispititore sunt si mai ales sunt cu gem si glazura de ciocolata....yammi!!!!!Pupici:x

    RăspundețiȘtergere
  11. Arata foarte fragede, cred ca o sa le incerc si eu, Micule.

    O seara placuta sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  12. Maria, multumesc, ma bcuur ca-ti plac.
    Oana, sunt foarte fragede si ma bucur mult ca vrei sa le incerci.
    Va pup si va doresc o zi frumoasa si weekend placut.

    RăspundețiȘtergere