marți, 17 martie 2015

Supa de ou




Supele n-au fost niciodata preferatele mele. Sa " lopatezi " atata lichid caldut era un supliciu de care cu drag m-as fi lipsit daca m-ar fi lasat ai mei in pace. Dar pentru ca ei nu erau de acceasi parere cu mine, zilnic trebuia sa mananc macar cateva linguri de supa sau ciorba. Le impartisem pe categorii : cat de cat bune ( supa de rosii, de carne, de cartofi, de ou, de chimen ), greu de mancat ( ciorba ) si categoric nu, restul. Din supele cat de cat bune, mancam vreo 10-15 linguri, in afara de cea de rosii care chiar imi placea mult. Din alea greu de mancat mancam cu scandal si miorlaieli, doua, trei linguri. Aaaaa si nu suportam sa-mi pui in farfurie pana la linie ( mancam din farfurii de portelan ), trebuia sa fie mai putin,sa nu ajunga pana la linie.
Supa de ou primeam si la camin, si acasa, si cred ca mi se parea interesanta din cauza oului fiert in ea.
Reteta cu dedicatie pentru prietena mea Corina. Stie ea de ce.

toate cantitatile depind de vasul in care se face supa

- faina

- ulei

- boia

- apa

- morcov

- patrunjel

- telina

- ceapa

- oua

- smantana ( iaurt )

- frunza de dafin

- sare, piper

- frunze de patrunjel

Se dau pe razatoarea mare legumele curatate si spalate, si se calesc in putin ulei. Se pune apoi apa,foaie de dafin, sare, piper si se lasa sa fiarba. Dupa ce s-au fiert, se adauga rantasul.pentru rantas se pune intr-o tigaie foarte putin ulei, se adauga una-doua linguri faina, se pune putina boia, si se stinge apoi cu putina apa.Se pune peste legume. Se adauga apoi doua oua batute cu putina smanatana sau iaurt, 6-7 oua intregi, apoi se potriveste de sare, piper. Daca o veti acrisoara puneti putin otet sau bors, iar apoi frunze proaspete de patrunjel.

si asta e supa



de aproape


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu